Wat Is Een Goede Business Om Te Starten?  thumbnail

Wat Is Een Goede Business Om Te Starten?

Published Mar 31, 25
7 min read
[=headercontent] Hoe Ziet Een Eenvoudige Boekhouding Eruit? [/headercontent]

Zo vermijd je ook stres en chaos in een beroep waarin bepaalde regelgevingen al leiden tot kafkaëske bureaucratie. Met duidelijke afspraken en het automatiseren van bepaalde stappen vermijd je volgens ons al redelijk wat problemen en kan alles efficiënter verlopen - bedrijfsadvies. Voor ons staat het aanbieden van een goede service en de tevredenheid van de klant op de eerste plaats

De klant mag ook niet voelen dat wij het druk hebben. Ik mag bijvoorbeeld niet aan de telefoon zeggen ‘Sorry, die mail is een week blijven liggen omdat ik het druk heb’ - juridisch advies mechelen. Als een klant een vraag heeft of hulp nodig heeft, dan heeft dat prioriteit. Mond-tot-mond reclame is super belangrijk



Onze online aanwezigheid is ook heel belangrijk. Op onze website presenteren we ons als modern accountantskantoor en via blogs en artikels breiden we onze presentie op het web ook uit. Het klantenportaal trekt ook jonge mensen aan. Klanten kunnen makkelijk met hun smartphone documenten inscannen en opladen. Ze zien direct dat het bij ons aangekomen is en hoeven zich daar verder geen zorgen over te maken.

De volledige administratie wordt gecentraliseerd en is altijd beschikbaar. We krijgen zo alles op tijd binnen waardoor de verwerking snel en tijdig kan gebeuren, het is dus een win-winsituatie! We willen ons onderscheiden, maar we willen vooral het onze klanten makkelijker maken - Hoe ziet een eenvoudige boekhouding eruit?. Veel ondernemers zien hun boekhouding als een last: ze moeten documenten ergens klasseren en bewaren en die dan voor een bepaalde datum aan hun accountant bezorgen

Zelfstandige In Bijberoep Worden

Daarom willen wij met onze klanten interactief en op een transparante manier samenwerken. ingenium bedrijfsadvies. We moedigen ze aan om aankoopfacturen of kosten direct op te laden naar het portaal en binnen de 24u verwerken wij deze in hun boekhouding. Ze kunnen er ook hun verkoopfacturen in maken, deze kunnen door ons gemakkelijk opgevolgd worden



Zelfs de kleinste onderneming komt tegenwoordig in aanraking met internationale verrichtingen, met verkopen aan het buitenland. Wij proberen onze klanten hier direct in bij te staan, dat gaat perfect via het portaal. Ons concept is de klant begeleiden en de boekhouding in realtime bijwerken zodat de klanten steeds op de hoogte zijn van hun cijfers.

Wij kunnen alles mee opvolgen en ook op tijd mogelijke problemen detecteren, analyseren en eventueel corrigeren - Wat is voordeliger, BV of eenmanszaak?. Bij starters is dat heel makkelijk. De wereld van zelfstandig ondernemen is helemaal nieuw voor hen, ze zijn direct mee in ons verhaal. Dan zijn er de zelfstandigen die al digitaal werken, maar die het gewoon waren om ieder kwartaal alles in één keer te uploaden

We vragen ook feedback. Een klant die alles digitaal deed, maar wel slechts één keer per kwartaal, doet dat nu dagelijks via zijn smartphone of laptop en hij vindt dat veel makkelijker. Hij hoeft niet meer te klasseren of de documenten ergens extern te bewaren. Ondernemers die interesse hebben om met ons samen te werken, proberen we te overtuigen van ons digitaal verhaal.

Is Accountant Een Zwaar Beroep?

We werken écht 100% digitaal, we maken geen uitzonderingen. Als dat absoluut niet gaat, dan zeggen we eerlijk dat ze best een andere boekhouder zoeken - Waar moet je goed in zijn als accountant?. Wij stellen ons altijd de vraag wat de meest efficiënte manier is om iets aan te pakken. Dat moet niet per se digitaal of elektronisch zijn

Het hoofddoel is dat het werk voor de klant én voor ons makkelijker wordt. We zijn daar heel consequent in. Ons bureau is bijvoorbeeld bijna leeg, daar staan alleen computerschermen en toetsenborden op. We kopen ook geen papier, post-its of pennen. We hebben niet eens een pen om documenten te tekenen, dat gebeurt nu elektronisch! We gebruiken bewust geen printers, maar enkel scanners.



Voor als er een dossier binnenkomt van een klant die altijd op papier heeft gewerkt en nu wil overschakelen naar digitaal. Wij scannen dan alles in van het lopende boekjaar (Hoe ziet een eenvoudige boekhouding eruit?). Daarna kan de klant alle nieuwe documenten via het portaal uploaden. De software voor intern gebruik moet flexibel zijn en frequent updaten

Dat maakt het werk voor ons veel makkelijker. De software voor de klanten moet in de eerste plaats gebruiksvriendelijk zijn. Integraties zijn ook hier onontbeerlijk, zodat we hele stromen kunnen automatiseren. Financiële verrichtingen worden bijvoorbeeld niet meer manueel verwerkt op basis van PDF-uittreksels, deze worden volledig via CODA of PSD2 gesynchroniseerd.

Dat is super gemakkelijk: je kan overal op je tablet of op je laptop aan alle gegevens (Hoe lang duurt master accountancy?). Ook als je bij de klant bent en iets nodig hebt. We hoeven niets af te drukken. We brengen meestal een laptop en een extra scherm mee, we zetten dat voor de klant en dan kunnen we alles tonen

Bedrijfsadviseur Vacature

Onze klanten, zelfstandige ondernemers, willen dat alles zo efficiënt mogelijk gebeurt - Waarom stoppen zoveel accountants?. Daarom proberen wij een manier van werken te vinden om de documentstromen zo makkelijk mogelijk te laten verlopen. Dat gaat zowel over de documenten die binnenkomen als over de documenten die gecreëerd worden. Heel veel jonge ondernemers hebben bijvoorbeeld niet alleen een klassieke bankrekening, maar gebruiken ook online wallets en verschillende payment gateways zoals PayPal voor hun webshop

Als accountant moet je eigenlijk steeds op de hoogte blijven van de software die op de markt zijn, zodat je de administratie zoveel mogelijk kan optimaliseren (zelfstandig worden). Inputwerk als taak voor de accountant zal bijna volledig verdwijnen, wat niet betekent dat ons beroep zal uitsterven. Onze taak zal dan bestaan uit fiscaal-juridisch advies, diepgaande analyses van de cijfers, optimaliseren van de administratie en de workflow binnen de onderneming

Met de huidige ontwikkelingen in de digitale wereld en de opkomst van nieuwe technologieën moeten wij als moderne accountants er technisch sterk voor staan. Onze job is niet meer gewoon accountancy-fiscaliteit, we moeten eigenlijk van alles kunnen - ocmw essen juridisch advies. Maar wij doen dat graag! Bij elk dossier leer je wel iets nieuws en dat kan je dan weer gebruiken bij een andere klant



Gaat die met verkoopfacturen werken, met dagontvangsten? Welke bankrekeningen zijn er? Hoever wil de klant gaan met digitaliseren? Daarna doen wij de setup en voorzien wij de nodige integraties, zodat alles automatisch verloopt. zelfstandige in bijberoep worden. In het begin geven wij de klant een korte demo van hoe hun portaal werkt en wat ze er allemaal in kunnen doen

Wat Verdient Een Consultant Netto?

Wij proberen ons altijd in de schoenen van de klant te verplaatsen (Hoeveel mag je als zelfstandige belastingvrij verdienen?). Stel dat die op een website komt waarop het aanbod heel interessant lijkt, maar er nergens een indicatie van de prijzen is. Je moet eerst een afspraak maken om achter de tarieven te komen. Daar staan wij niet achter

De tarieven op onze website zijn onze startersprijzen (aanvraag BTW nummer). Dat zijn indicatieve prijzen, gefocust op startende ondernemingen. Afhankelijk van de sector en bijkomende zaken spreken we dan een concrete en juiste prijs af. Het internet speelt hierin een belangrijke rol. Je gaat toch ook niet Netflix betalen op basis van het aantal films dat je gaat bekijken, of Spotify op basis van het aantal liedjes waar je naar luistert? Je hebt bij Spotify of Netflix premium formules, voor als je meer features wil

Wat we niet doen is uren registreren om die dan te factureren (zelfstandig worden). Het is niet fijn voor de klant als die eens een vraag stelt of een afspraak wil waardoor er ineens een rekening voor extra gepresteerde uren komt. Wij willen transparant zijn, zodat de klant niet voor vervelende verrassingen komt te staan

Het is natuurlijk ook zo dat als de klant groeit, wij meegroeien. Dat bespreken we natuurlijk altijd. Sommigen willen bij ons klant worden omdat ze onze tarieven aantrekkelijk vinden. Wij kunnen die prijzen alleen houden als alles zoveel mogelijk digitaal gaat en efficiënt verwerkt kan worden. Als klanten al hun documenten per kwartaal in één keer bij ons binnenbrengen, dan kan dat nooit lukken.

We werken met verschillende softwares, die OCR en AI gebruiken. Alles wat digitaal binnenkomt, wordt door de OCR herkenning en AI voorbereid - juridisch advies rotterdam - zelfstandig worden. De software doet al boekingsvoorstellen. Als onze klanten een verkoopfactuur maken op het portaal, is die ook automatisch ingeboekt. Onze taak als accountants is dan controleren of de fiscale regels juist zijn toegepast, of kosten juist zijn toegewezen

Wat Zijn De 3 Nadelen Van Een Eenmanszaak?

Op Allemaal Digitaal van Finplex werd verteld dat het aantal ondernemingen is gestegen, maar dat het aantal accountantskantoren gelijk is gebleven (juridisch advies online). Met hetzelfde aantal mensen moet meer werk gedaan worden. Door de juiste software te gebruiken en door efficiënt te werken, kunnen wij meer dossiers behandelen. Wij willen volledig switchen van inputters naar adviesverleners

Navigation

Home

Latest Posts

Wat Is Een Goede Business Om Te Starten?

Published Mar 31, 25
7 min read

Welk Niveau Moet Je Hebben Voor Boekhouder?

Published Mar 31, 25
7 min read

Waar Moet Je Goed In Zijn Als Accountant?

Published Mar 31, 25
7 min read