Table of Contents
Farmaceutische bedrijven zijn voorzichtig bij veranderingen in het transport van medicijnen en blijven vaak vasthouden aan traditionele, zware containers (heftruck reparatie). Ook de vliegtuigmaatschappijen zijn niet enthousiast, omdat lichtere verpakkingen betekenen dat ze minder kunnen rekenen voor het transport. Grote luchtvaartmaatschappijen benadrukkenliever dat ze hun CO 2 -voetafdruk verminderen door het gebruik van duurzame vliegtuigbrandstof zoals synthetische kerosine
“Maar dat is onrealistisch. Er is gewoon niet genoeg van die alternatieve brandstof beschikbaar.”Dit is de huidige manier van laden. Touw en papier Het bedrijf Topa werd in 1922 opgericht als Touwhandel Amsterdam. Het bleef lange tijd gevestigd in de binnenstad van Amsterdam, maar groeide uit tot Topa –een samenvoeging van ‘touw’ en ‘papier’.
Maar ook hier werd de ruimte te klein, waarna de productie naar Lelystad en Dronten werd verplaatst - heftruck bediening - hoogwerker. Door de verdere groei werden op verschillende locaties in Nederland extra faciliteiten ingericht voor opslag en productie. In Voorhout werd het Topa Product technologisch Centrum opgezet, gericht op het ontwikkelen van verpakkingen en het testen van hun prestaties in de logistieke keten
De naam veranderde later in Topa Institute. Bij het ontwerp van verpakkingen houdt het bedrijf rekening met de milieu-impact. Het minimaliseert verpakkingsmateriaal en optimaliseert de transportketen om gebruik van grondstoffen en CO 2 -uitstoot te verminderen. Kartonnen verpakkingen dragen bovendien bij aan minder vrachtwagenkilometers en minder vrachtvluchten. Het motto van het bedrijf is dan ook: ‘We gaan voor minder’ – minder CO 2 , minder afval, minder kosten.
Door een overeenkomst met vervoerder DB Cargo is ruim 80 procent van het treinvervoer voor Tata Steel Nederland CO2 -vrij. Maar de staalproducent doet meer dan dat. heftruck informatie. DB (Deutsche Bahn) Cargo is de grootste spoorvervoerder van Tata Steel Nederland (heftrucks). Elk jaar wordt er 1,2 miljoen ton staal per trein vervoerd vanuit IJmuiden naar de diverse productielocaties van Tata Steel Nederland en naar binnen- en buitenlandse klanten
“We willen als Tata Steel laten zien dat er heel veel mogelijk is met spoorvervoer”, zegt Martin van der Meer, directeur Outbound Logistics bij Tata Steel Nederland. “Het aandeel spoorvervoer is bij ons sterk gegroeid; niet alleen bij staalrollen, we zien ook een prominente rol voor het spoor voor de aanvoer van schroot in onze transitie naar circulair staal.
“We streven naar groen, schoon en circulair staal - heftruck incident. Als bedrijf passen we daar de productie op aan en ook wat betreft transport en logistiek zetten we de schouders eronder. Dat doen we met een breed Zero-Carbon Logistics-programma, dat we in 2018 hebben opgezet. In ons Europees en wereldwijd transportnetwerkhebben we in eerste instantie gekeken naar het inzetten van de meest duurzame modaliteit op de juiste route
Vooral door de beladingsgraad te verbeteren. Daar moeten de transportplanners dan wel de juiste middelen voor hebben, want het zijn vaak complexe puzzeltjes. We gebruiken daar elke dag veel rekenkracht en vakmanschap van onze logistieke medewerkers voor”, aldus Van der Meer. Elektrische locomotievenHij ziet de huidige maatregelen als een grote tussenstap naar totale zero-emissiebewegingen.
De deal met Deutsche Bahn laat zien dat we niet alleen voor treinvervoer kiezen, maar dat ook met groene stroom uitvoeren.” Op eigen terrein opereert Tata Steel ook met duurzaam vervoer. heftruck nuttig. Zo is recent een hybride locomotief ingezet op het interne spoornet in IJmuiden. Ook in samenwerking met DB neemt Tata stap voor stap structurele maatregelen om hetMartin van der Meer: “We kiezen niet alleen voor treinvervoer, maar laten dat ook met groene stroom uitvoeren”Rollen staal op treinstellen bij Tata Steel
“Zo hebben we in 2018 met DB afgesproken dat al het treinverkeer van en naar Tata Steel met elektrische locomotieven wordt uitgevoerd. We zijn er trots op dat we nu de stap hebben gezet om deze elektrische locs waar mogelijk op groene stroom te laten rijden.”WaterstoftruckVolgens Van der Meer houdt Tata Steel niet alleen railvervoer, maar het hele logistieke palet voortdurend tegen het groene licht.
We zijn daarnaast bezig met een eerste waterstoftruck, die gaat bij onze vestiging in Duitsland rijden. We werken met voertuigpilots om te kijken hoe iets werkt in de praktijk. heftruck ontwikkeling. Niet alleen voor ons als verlader, maar zeker ook voor onze logistieke partners. Is het betrouwbaar, hoe ga je om met het laden, hoe zit het met de operationele beschikbaarheid? Dat soort vragen
Bij ons zeevaartpakket gaat het vooral om het testen van biobrandstoffen.”Just-in-timeBij binnenvaart denkt vrijwel iedereen aan langere aanvoertijden, maar in de praktijk valt dat volgens Van der Meer reuze mee. De afgesproken leadtime is allesbepalend, indien inpasbaar is er ruimte om met een wat langere transporttijd teEen medewerker inspecteert een grote rol staal alvorens die aan boord gaat van het vrachtschip (links).werken, al geldt dat niet voor alle afnemers.
Dan kun je niet zomaar een dag later aankomen - heftruck digitalisering. En daarnaast, grote rollen staal vertegenwoordigen een flinke waarde. Dus is bijna alle partijen in de keten er alles aan gelegen om de keten zo efficiënt mogelijk te laten lopen. Ook voor de binnen -“Áls we dan een overstap maken, willen we die transportbeweging zo optimaal mogelijk benutten”vaart gelden daarom strakke schema’s en tegelijkertijd is de binnenvaart voor ons een belangrijke en duurzame modaliteit
Niet alleen in Nederland, maar ook in België, Duitsland en zelfs helemaal richting Oost-Europa”, aldus Van der Meer. DuffelEen mooi voorbeeld is de fabriek van Tata Steel in het Belgische Duffel. In die vestiging, net iets onder Antwerpen, wordt verpakkingsstaal gelamineerd. Dat ging altijd als halffabricaat met vrachtauto’s naar België om daar te bewerken.
Vervolgens ging het onder andere perElk jaar vervoert Tata Steel 6 tot 7 miljoen ton staal naar bestemmingen over de hele wereld.zeevaart naar bestemmingen wereldwijd. heftruck betrouwbaarheid. “Die stroom van en naar Duffel hebben we onlangs vrijwel helemaal overgezet van truck naar binnenvaart”, vertelt Rutten. “We gebruiken ook de binnenvaart vanuit Beverwijk naar bestemmingen dichtbij, zoals Moerdijk en Amsterdam, maar we varen ook net zo makkelijk naar Hongarije. hoogwerker huren.”“We kiezen ervoor om grote stromen met twee modaliteiten uit te voeren”En zo optimaliseert Tata Steel Nederland continu het eigen transportnetwerk
We hebben de middelen om ons netwerk te moduleren, te simuleren en op meerdere factoren tegelijk te optimaliseren. Er gebeurt ook continu wat; de staalmarkt is in beweging, op de transportmarkt is van alles gaande, de infra-Ook binnenvaart speelt een belangrijke rol bij het staalvervoer van Tata.structuur is in ontwikkeling en daarnaast willen we het transport zo veilig, efficiënt en duurzaam mogelijk organiseren.”Meerdere modaliteitenOm tegelijkertijd zo betrouwbaar mogelijk te kunnen leveren kiest Tata Steel bij de grotere vervoersstromen binnen Europa bij voorkeur voor zowel spoor als binnenvaart.
“We hebben bijvoorbeeld een grote stroom naar onze dochterbedrijven in Maastricht - heftruck seminars. Dat deden we altijd 100 procent met binnenvaart, maar recent hebben we een deel ervan overgezet naar het spoor. Dat rijden met binnenlandse treinen is wel tegen de spoortrend in, maar we kiezen ervoor om dat soort grote stromen met twee modaliteiten uit te voeren
“Trucks zullen altijd een rol blijven spelen, zeker waar het de last mile voor klanten betreft. Maar áls je dan een truckbeweging maakt, moet die zo duurzaam mogelijk zijn. In de toekomst is dat elektrisch, op dit moment met HVO100brandstoffen (heftrucks). En wat ook nog kan is een trailer op de trein zetten
Met een speciale handschoen van CaptureTech wordt orderpicken een stuk makkelijker. Dankzij een toetsenbordje kun je meteen het aantal stuks invoeren en is het pakken van een losse terminal niet meer nodig (heftruck visie). Dat scheelt tijd en handelingen, waardoor een medewerker een stuk efficiënter in het magazijn aan de slag kan
Dankzij een oplossing van CaptureTech wordt dat een stuk makkelijker. Dit bedrijf biedt een handschoen aan die niet alleen scant, maar ook een toetsenbordje heeft. Het is een doorontwikkeling van de bekende ProGlove, die al voor veel gemak zorgde. heftrucks kopen. Daarmee wordt het een oplossing die tussen een voice-systeem en een handheld in zit, maar wel een stuk goedkoper is dan het eerstgenoemde
Wat deze oplossing nog interessanter maakt is decombinatie met het pick/put to lightsysteem van dezelfde producent. Het Nimmsta-systeem werkt met ledlampjes die via bluetooth communiceren met de handschoen en de terminal - heftruck hybride. Voor 15 euro per stuk is het mogelijk de schappen te voorzien van een lampje dat aangaat als er iets uitgehaald moet worden of teruggelegd
Tegelijk Door met verschillende kleuren te werken kunnen meerdere medewerkers tegelijk aan de slag gaan. Dat zorgt voor een aanzienlijke foutenreductie en bespaart tijd bij hetzoeken van de juiste bak of schap. De combinatie van de slimme handschoen en het pick/put to light-systeem is ook interessant voor mkb-bedrijven die een efficiëntieslag willen maken.
Volgens de fabrikant is de workflow tot 80 procent sneller met het systeem in vergelijking tot een reguliere werknemer met een orderpicklijst. Naast de variant met een klein display, scanner en toetsenbord is er ook een handschoen zonder display maar wel met toetsenbord. Volgens de makers is het per operatie verschillend wat handig is.
Zij leren gericht controle uit te oefenen op het hele productieproces en die over te dragen aan alle medewerkers in het bedrijf - heftruck klant. Na afloop van de masterclass hebben de deelnemers inzicht in de wijze waarop ze een bijdrage kunnen leveren aan de kwaliteit van een product en de onderneming en hoe ze die kunnen borgen en verbeteren
Welke impact hebben deze wijzigingen op je organisatie? In deze regiobijeenkomst praten we je in een ochtend helemaal bij, zodat je goed voorbereid bent op alle veranderingen. Logistiek medewerkerOpleiding • ZoetermeerFebruariVeiligheidsadviseurBasisopleiding • EindhovenTrade Compliance CommunityEvenement voor regio Zuidoost en West, BrusselGevaarlijke Stoffen: ADR 2025 & PGS 15Regiobijeenkomst • VenloOpslag lithiumbatterijen PGS 37-2Opleiding • UtrechtSla je lithiumbatterijen of -accu’s op in je magazijn? Dan is de kans groot dat je moet voldoen aan de PGS 37-2.
De PGS 37-2 kan een enorme impact hebben op de inrichting van een bestaand of nieuw magazijn. heftruck laagste. Gevaarlijke Stoffen: ADR 2025 & PGS 15Regiobijeenkomst • DrachtenIndeling juiste douanetariefWorkshop • ZoetermeerDeze praktische workshop is geschikt voor iedereen die verantwoordelijk is voor de juiste goederenindeling vanwege het douanetarief. Tijdens de workshop kun je vragen stellen over het indelen van je eigen producten
Bedrijven die streven naar een veerkrachtige toeleveringsketen, moeten strategieën bepalen die hen niet alleen voorbereiden op onverwachte verstoringen, maar die hen ook in staat stellen sterker uit zulke uitdagingen te komen. Hoe maak je jouw keten weerbaar en wendbaar en zorg je ervoor dat de supplychain echt bijdraagt aan het succes van de onderneming? Dat leer je allemaal tijdens deze masterclass.” Samsung SDS Global SCL Netherlands Coöperatief U.A., gevestigd te Delft, is verkiesbaar voor de Raad voor Zeeverladers voor de periode van drie jaar.
Nanne SchriekDocent van de cursusBekijk het volledige opleidingenaanbod van evofenedex op de website. Bij vragen kun je contact opnemen met evofenedex via of 079 3466 990 - heftruck specialist. Nederland is niet op tijd klaar met de implementatie van de Europese richtlijn NIS2 ter bestrijding van cybercriminaliteit. Toch doen bedrijven er goed aan om er al naar te handelen, is de waarschuwing van cybersecurity-expert Dave Maasland
Cyberbeveiligingswet, zo heet de omzetting van de Europese richtlijn NIS2 in Nederlandse wetgeving. De richtlijn, en dus ook de Nederlandse wet, heeft tot doel vitale infrastructuur en bedrijfssectoren weerbaarder te maken tegen digitale dreigingen. De Nederlandse wet had eigenlijk op 17 oktober 2024 moeten ingaan, maar al begin dit jaar liet de minister van Justitie en Veiligheid weten die datum niet te halen.
Het is een “omvangrijk en complex traject”, aldus de minister.“Slecht nieuws”, noemt Dave Maasland de Nederlandse vertraging. Maasland is CEO en eigenaar van ESET in Nederland. Hij is een expert op het gebied van cybersecurity en sprak onlangs op een webinar voor leden van evofenedex. “Het is vooral slecht nieuws, omdat het gevaar bestaat dat mensen het verkeerd interpreteren.
Het is een Europese wet die gewoon op 17 oktober is ingegaan (heftruck communicatie). En ja, Nederland handhaaft nog niet. Maar in België bijvoorbeeld is de nationale wet al wel ingegaan. Dus als je onderneemt buiten de landsgrenzen, heb je er gewoon al mee te maken.”Los van het feit dat de Nederlandse wet er uiteindelijk toch komt, is er nog een andere reden voor bedrijven om de voorbereiding op de wet niet uit te stellen, aldus Maasland
Navigation
Latest Posts
De Diesel Heftruck
Heftruck-servicecontracten
Heftruck Voor De Retail